Lærerinnen så med bekymring på tegningen. Han var jo stort sett en grei og pliktoppfyllende gutt. Og nå dette. Det var kanskje den mest voldsforherligende tegningen hun hadde sett hittil i år. Verst var likevel den åpenbart grunnløse påstanden om at verket var basert på fakta. Hadde gutten gått fra forstanden? Kanskje kunne hun se referanser til populære filmer som Star Wars og Terminator i planetnavnene, men plasseringen var like fullt riv ruskende gal. De hadde da vitterlig snakket om solsystemet i timene? Og tanksen – hvor kom den fra? Lærerinnen hadde vel aldri spilt gjennom level 1 i UN Squadron for Super Nintendo.

Et dilemma oppstod: Hva i all verden skulle hun skrive i margen? Tross alt var det et nitidig arbeide som var utført, umoralsk eller ei.Heldigvis visste lærerinnen råd. Hun trengte verken skryte av krigsscenen eller såre gutten ved å ta motivet ille opp. Kommentaren på motsatt side lød ganske enkelt:

Svært detaljert